Dla rodziców Poznaj opinię psychologa

Wielka Gra o gry, czyli dlaczego warto grać

Rozwój człowieka jest najbardziej intensywny w najwcześniejszym okresie życia, co w zestawieniu z tym, czym dziecko dysponuje w tym czasie jest zadziwiające. Maluch chodzi, biega, wspina się i to mu wystarcza żeby płynnie nabywać nowe sprawności ruchowe. Słucha mowy osób w otoczeniu i fenomenalnie opanowuje język, w tempie i na poziomie, jakiego zazdroszczą mu dorośli rozpoczynający naukę języka obcego. Z istoty przywiązanej i zależnej od rodziców, zmienia się w lidera grupy rówieśniczej. Ta przemiana jest szczególnie zastanawiająca. Oczywistym jest, że motorem tej zmiany jest możliwość... Pokaż

Gra o rozwój, czyli jakie umiejętności kształtują gry

Gry rozwijają wiele sprawności i pomagają nabywać umiejętności. Sprawdź jakie! Orientacja przestrzenna Gry planszowe i platformowe z wieloma elementami rozłożonymi na nich rozwijają orientację przestrzenną. Dziecko podczas zabawy musi szybko orientować się, gdzie są istotne punkty (pionek, kostka, lampka, kulka). Czy są z prawej czy lewej strony, u góry czy na dole, a może centralnie na środku. Opanowanie tej umiejętności ułatwia w przyszłości określanie kształtów liter, bo istotą tego różnicowania jest dostrzeżenie czy brzuszek jest z lewej czy z prawej strony (d-b) a kreska wspina się do... Pokaż

Gram - przegrywam, czyli jak nauczyć dziecko godzić się z porażką

Gry jednym dzieciom kojarzą się z zabawą, przyjemnością, radością z wygranej lub motywacją by spróbować jeszcze raz, gdy wynikiem jest przegrana. Inne nie potrafią w pełni cieszyć się z wygranej, a porażka jest dla nich druzgocącym przeżyciem. Jaki sens mają gry, które nie przynoszą radości i zadowolenia? Czy walory gier i ich pozytywne skutki edukacyjne nie zostają zaprzepaszczone, jeśli dziecko stresuje się w trakcie, denerwuje, gdy spodziewa się przegranej i rozpacza po porażce? Unikanie gier, zabaw, spotkań z rówieśnikami z pewnością nie pomoże rozwiązać problemu - taka strategia nie... Pokaż

Gry realne vs gry wirtualne

Z życia wzięte Scenka 1. W pewnym publicznym miejscu eksponowane są dwa małe ekrany, prezentujące dziecięce animacje. Mama sadza przed nimi dzieci w wieku około 4 lat - syna i córkę. Posadziła je na pufach w odległości typowej dla oglądania telewizji, wierząc, że ekrany są ekranami telewizora. Dzieci natychmiast wstają i podchodzą do monitorów rozpoznając w nich ekrany dotykowe z grami komputerowymi. Wiedzą, jak operować aktywnymi polami i szybko przyswajają zasady gier. Zabawy są kolorowe, ciekawe, edukacyjne. Jednak po około 10 minutach dzieci zaczynają rozglądać się dookoła, kołysać się... Pokaż

dr n. hum. Justyna Korzeniewska
psycholog dziecięcy

Gry Mattel

Sprawdź, jakie umiejętności rozwijają nasze gry:

Scrabble® Flip
Scrabble® Junior
Karty UNO® Turtles Ninja
Uciekające świnki
Głodny aligator
Papuzia tratwa
Spadające małpki
S.O.S. Piranie atakują
Hop hop żabki
O rety! Krety!
Reks podaj
Bounce-off
Blokus

Wszystkie gry
Scrabble®
UNO®
Gry dla dzieci
Pozostałe gry


Mattel
Mattel Poland Sp. z.o.o. © 2017, wszystkie prawa zastrzeżone / all rights reserved
Polityka prywatności Mattel: http://corporate.mattel.com/EEA/privacy/
Realizacja:
Progressiva
Projekt:
Dash Studio