Głodny aligator

2
5+

Tukanymałpki próbują przejść przez mostek i zanieść do domu swoje owoce. Nie jest to proste, gdy belki mostku są ruchome, a pod kładką czai się głodny aligator i tylko czyha, aż z mostku coś spadnie. Gra uczy myślenia strategicznego i zręczności – gracze używają aligatora na zmianę w celu osłabienia pozycji przeciwnika. Jeśli pionek danego zawodnika – małpka lub tukan – spadnie z mostku, musi on wrócić do punktu startu. Gracz, który jako pierwszy bezpiecznie przeprowadzi wszystkie swoje zwierzątka na drugą stronę mostu, wygrywa. Liczba graczy: 2.

Kliknij zdjęcie aby je powiększyć


Opinia psychologa dziecięcego

Gra ma charakter rozwojowy, ponieważ posiada trzy formy, a jednocześnie poziomy trudności, różniące się ilością pionków oraz sposobem ich poruszania się po moście. Oznacza to, że "rośnie" wraz z dzieckiem, oferując mu coraz to nowe wyzwania.

Zróżnicowane stopnie trudności pozwalają dziecku śledzić jego własne postępy. Samodzielnie może stwierdzić, że opanowało nowe umiejętności, bo lepiej radzi sobie z kolejnym poziomem.

Pionki poruszają się w określonym kierunku: od lewej do prawej, który jest taki sam jak układ pisma. Rzucając krążkiem dziecko powinno kierować go w stronę deseczek z pionkami rywala. Przestrzeganie tych zasad sprzyja rozwijaniu wyobraźni przestrzennej i uczy respektowania kierunków. Jest to bardzo potrzebne przy nauce pisma, które skrupulatnie przestrzega relacji przestrzennych w kształtach liter i ich układach w liniaturze.

Aranżacja gry wprowadza okoliczności wywołujące subtelne napięcie. Są to "niebezpieczne okoliczności" w postaci przepaści, chwiejnej kładki i polującego aligatora. To sprzyja zaangażowaniu emocjonalnemu w zabawę, które w połączeniu z poczuciem wygranej lub przegranej jest dobrym treningiem dojrzałości emocjonalnej.

Ciekawym elementem wprowadzającym w normy społeczne jest sugestia, kto ma rozpocząć grę – osoba, której urodziny wypadają najszybciej. Zasada ta zapoznaje dzieci z obiektywnością pewnych zjawisk, które są niezależne od wyborów, losowania czy czyjejś ochoty. Uczy stałości zasad i ról, czym poprawia dojrzałość społeczną.


Sprawdź również:

Pobierz instrukcję gry

Gra wymaga:

  • podstawowej sprawności manualnej
  • umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu
  • zdolności koncentracji uwagi przez kilka minut

Gra rozwija:

  • sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową
  • lateralizację, czyli prawo- lub leworęczność
  • wyobraźnię przestrzenną i umiejętność ujmowania relacji i układów
  • rozumienie naprzemienności ról, która jest podstawą umiejętności współpracy
  • umiejętność planowania i realizacji przyjętej strategii
  • dojrzałość emocjonalną i społeczną

Potencjał rozwojowy:

  • podczas nauki rysowania ze wzoru i poprawnego graficznie pisania
  • w pierwszych zajęciach edukacyjnych, w których trzeba planować sposób rozwiązania zadania i realizować przyjętą strategię
  • w adaptacji do warunków przedszkolnych i szkolnych, gdzie obowiązuje wiele zasad, które należy respektować



Wszystkie gry
Scrabble®
UNO®
Gry dla dzieci
Pozostałe gry


Mattel
Mattel Poland Sp. z.o.o. © 2017, wszystkie prawa zastrzeżone / all rights reserved
Polityka prywatności Mattel: http://corporate.mattel.com/EEA/privacy/
Realizacja:
Progressiva
Projekt:
Dash Studio