Oryginalne połączenie gry sprawnościowej i planszowej. Zestaw zawiera podstawkę, 4 stojaki, 16 piłeczek i 9 kart. Podstawka na piłeczki z 36 otworami (układ 6 na 6 pól) jest głównym elementem, bo jednocześnie specyficzną planszą do gry. Plastikowe piłeczki są w dwu kolorach: niebieskim i żółtym w równej ilości.Stojaki dla poszczególnych graczy stabilizują piłeczki czekające na swoją kolej. Karty z zadaniami zawierają układy jakie można stworzyć z piłeczek tego samego koloru na podstawce. Są to kształty przypominające litery (L, T), znaki (+), figury (kwadrat), albo układy dowolne.
Gra ma dwa poziomy trudności, co odróżniają kolory kart: żółty – zadania łatwe, czyli układy z 3-4 piłeczek oraz niebieski – układy trudne, wzory z 5 piłeczek.Zadań łatwiejszych jest 5, a trudniejszych 4. Można grać na jednym z dwu poziomów trudności, albo używać wszystkich 9 kart jako jednego zestawu równorzędnych kart.
Istotą gry jest precyzyjne odbijanie piłeczek od podłoża w celu umieszczenia ich w odpowiednich przegrodach podstawki. Stałą zasadą jest aby piłeczka odbiła się raz od podłoża zanim wpadnie do otworu podstawki. Właściwie wcelowane piłeczki mają utworzyć wzór z wylosowanej karty.
W grze może brać udział 2, 3 lub 4 osoby. Można grać indywidualnie lub grupowo. Maksymalna liczba graczy pozwala stworzyć współpracujące ze sobą pary, czyli umożliwia grę zespołową. Gra rozpoczyna się od wylosowania karty przez jednego z graczy. Następnie on i kolejno pozostali uczestnicy gry wcelowują po jednej piłeczce do podstawki. Zwycięzcą danej rundy jest ten kto dokończy wzór z karty i może ją zatrzymać. Ostatecznym zwycięzcą jest osoba, która jako pierwsza zgromadzi 3 karty, co oznacza, że ułożyła 3 wzory.
Gra ma ustalone reguły, ale różne warianty, co stwarza okazję do negocjacji, która wersja będzie aktualnie rozgrywana. Pomoce do gry nie tylko pozwalają na rozgrywanie emocjonujących meczy zgodnie z instrukcją, ale też tworzenie własnych reguł i scenariuszy oraz aranżowanie nowych zabaw. Możliwość modyfikacji zasad gry, rozwija twórcze myślenie i kreatywność.
Zestaw może też służyć do indywidualnego ćwiczenia sprawności w odbijaniu piłeczek, celowaniu do podstawki i układania wybranych wzorów. Dzięki temu może być wykorzystywany nie tylko w trakcie zespołowej gry, ale także do pojedynczej aktywności. Pozwala to na indywidualny trening i przygotowywanie się na zmierzenie się z przeciwnikami w grze. Zachęca do systematycznych ćwiczeń, podnoszenia poziomu swoich umiejętności poprzez wytrwałe ćwiczenia indywidualne.
Przyglądanie się układom piłeczek na kartach i na podstawce pozwala utrwalać w pamięci różne układy graficzne, co rozwija zdolność pamięci wzrokowej, bardzo ważnej przy zapamiętywaniu wzorów i symboli w materiale szkolnym. Konieczność uważnego patrzenia na zmieniającą się planszę-podstawkę, na której co chwila pojawiają się nowe piłeczki i zmieniają obrazy, rozwija spostrzegawczość i koncentrację uwagi. Precyzyjne umieszczanie piłeczek na podstawce, z zachowaniem zasady jednokrotnego odbicia od podłoża wymaga panowania nad swoimi reakcjami, kontrolowania ruchów, koordynowania ruchów ręki z wzrokowo wybranym celem, do którego ma trafić piłeczka. Wszystkie te umiejętności są bardzo ważne w nauce szkolnej i podnoszą efektywność samodzielnej pracy ucznia.
Osiągnięcie dobrych wyników w tej grze wymaga pewnego treningu w odbijaniu i celowaniu piłeczek. Sprawność ta nie zależy od wieku, tylko od wyćwiczenia tej umiejętności. Dzięki temu mogą grać ze sobą osoby w różnym wieku np. młodsze i starsze rodzeństwo, dzieci z rodzicami, a ich wiek nie będzie z góry przesądzał o większych lub mniejszych szansach na wygraną.
Gra jest atrakcyjna dla dzieci, które mają żywy temperament i wysoką potrzebę ruchu. Przy bardziej statycznych grach planszowych lub karcianych trudno im wytrwać do końca rozgrywanej partii. W tej grze nie będą miały z tym problemu.
Wprawę w liczeniu dziecko wykorzysta podczas lekcji matematyki doskonaląc liczenie i ucząc się wykonywania podstawowych działań arytmetycznych.
Zdolności szybkiego identyfikowania układów przestrzennych pomogą małemu uczniowi w przyswajaniu skomplikowanego materiału szkolnego, takiego jak wzory, schematy, grafy, wykresy, tabele.
Wyobraźnię przestrzenną dziecko angażuje podczas lekcji geometrii, na których musi szybko rozpoznawać figury oraz wyobrażać sobie ich skomplikowane układy i rzutować je w przestrzeni.
Zdolności wzorkowo-przestrzenne pomagają w nauce rysunku z przestrzeganiem zasad perspektywy, pierwszego i drugiego planu, linii horyzontu, czyli w przejściu od ideoplastyki (rysowanie wyobrażenia) do rysunku realistycznego.